Argentina 4

Uruguay

Dette bliver en opfølger på sidste indlæg, som jo ikke lige blev med Uruguay turen inkluderet. Men vi var i Uruguay! NICE.

Denne tur var en “studietur”, altså en tur med vores spansk skole. Så det var med en af lærerne fra skolen og ikke vores normale rejseleder.
Vi tog færgen fra Buenos Aires til Colonia, som er den ældste by i Uruguay. Der fik vi en guidet rundvisning og efter et måltid, inden turen gik videre i bus til hovedstaden Montevideo.P3040168

P3040173 P3040179I Montevideo ankom til et rigtig backerpacker hostel. Jeg har selvfølgelig glemt at tage billeder af det, pis os. Det var altså et rigtig slidt sted med plettede madrasser, jordslåede lofter, slidte møbler, men også hyggeligt med guitar i hjørnet, verdenskort på væggen, hvor man satte knappenål i det land man kom fra og selvfølgelig hash-planterne i haven, da hash er lovligt – hvilket også betød at det ikke var ualmindeligt at folk sad og fyrede en fed i stuen, eller at receptionisten røg med.
Jeg boede på 6 mandsværelse, men der var gået et eller andet tabt i kommunikationen mellem hostellet og skolen, så vores lærer havde ikke fået nogle seng/værelse, så hun endte med at måtte sove på en madras på gulvet inde på vores værelse, da alt andet var optaget. Hun havde heller ikke været på hostellet før, så hun var nærmest den der var mest i chok over stedet. Men heldigvis skulle vi ikke rigtig opholde os på hostellet, udover når vi skulle sove.

Næste morgen startede vi ud med undervisning på stranden, det var fedt at få kombineret vores undervisning med en tur på stranden, som de fleste af os havde set frem til ved turen, da der ikke er strand eller videre mulig for at bade i Buenos Aires. I vandkanten lå der er masse døde fisk, da havvandet møder ferskvandet fra Rio de Plata, så nogle gange kommer der er skyld med døde fisk, fordi de ikke kan tåle den ene eller anden slags vand.
Efter stranden tog vi på et stort indendørs marked, hvor jeg fandt rugbrød!!!! fucking fedt.
P3050193 P3050188
Derefter var vi på bus sightseeing. De havde sgu ikke så mange ting at se, så det var ok kedeligt faktisk. Om aftenen fødselsdag fejrede vi Amalies fødselsdag, hurra hurra.P3050197

IMG_2601Dagen efter havde vi et museums besøg på et karnevals museum, da Uruguay holder verdens længste karneval, som varer hele 45 dage. Holy crap. Men tror sgu karnevallet er lidt federe end museet.
Eftersom vores lærer (og folk hernede generelt) er meget manaña manaña, som betyder sådan “vi når det hele”, så kom vi en halv time for sent til museumsbesøget og derfor nåede vi ikke vores Walking tour, godt nok ærgerligt. Så istedet fik vi tid til at kigge på byen selv. Der var rimelig meget sikkerhed der, som der ses på billedet med vagterne ude foran McDonalds.

Om aftenen tog holdet, undtagen mig og 4 andre, som havde valgt at forlænge vores rejse til weekenden over. Så vi lavede noget mad, da vi for første gang havde et køkken og et komfur til rådighed, og så stod den ellers bare på hygge. Den efterfølgende dag stod den på strand! Masser af strand og en rigtig lækker en af slagsen. Nice.IMG_2622 IMG_2632 IMG_2650

Vi skulle tilbage mod Buenos Aires ved formiddags tid, så Anna og jeg stod tidligt op og gik ned på stranden for at se den i morgenstuden stilhed.

P3080233 IMG_2657

En lille sjov og virkelig voldsom ting vi så i Uruguay, var at alle rendte rundt med en mate kop og en termokande under armen, alle vegne. Og når jeg skriver alle vegne, mener jeg vitterligt ALLE vegne – når de kører bil, på stranden, når de går på gaden – vi så endda en der stod med det UDE i vandet på stranden (for man kan jo ikke undvære sin mate de fem minutter det tager at køle ned). Vi fik også fortalt at der sker sindssygt mange trafikulykker fordi folk sidder og drikker mate imens de kører bil. Jeg fangede lige en i bussen. Snigeren type, ja.