Argentina 5 - el final

Peru!

Så er vi kommet til Peru! Wuhuu. Her skal vi tilbringe den næste måned.

Vi fløj fra Buenos Aires til Lima, hvor vi så efterfølgende havde to overnatninger inden vi skulle flyve til Cusco, som er den by vi bor i.
Jeg havde ikke særlig høje forventninger til Lima, eller faktisk bare Peru, men alle på holdet blev meget positivt overraskede. Lima bød på både hyggelige gader med farverige huse, surferstrande med trendy strandpromenader og storby med parker og shopping. Vældig fin by. I min optik var Lima meget federe end Buenos Aires.
Den dag vi ankom til Lima var vi på en lille rundtur i det område vi boede i og om aftenen var vi så på en hip restaurant (brugte hun lige ordet hip? yes, she did.), hvor vi derefter tog på natklub, hvor vi vagte en del opsigt, da man danser lidt mere salsa agtigt hernede, hvilket danskere ikke ligefrem gør.. Men det var sgu meget sjovt alligevel. Man fik vel også en kærlighedserklæring eller to, lol. (Bare rolig Christoffer, du har ikke fået nogle konkurrenter)
Næste dag foregik selvfølgelig i tømmermændenes tegn og endte ud i at jeg stod og ørlede midt på gaden under vores citytour……… Efterfølgende var vi inde og se et gammel kloster (tror jeg nok.. Detaljerne gik lidt tabt i min konfuse tømmermænds hjerne) Det var et lidt Hogwarts lignende sted faktisk, bortset fra at der var et gravkammer i kælderen med alle knoglerne liggende fremme. Lidt ad. Endnu mere ad, var dog at mange af stederne var de blevet nødt til at dække det til med glas, fordi der var børn der stjal knoglerne.. Senere på dagen spiste vi frokost i Parque del Gatos, som betyder kattepark. Det var en helt almindelig park, bortset fra at der boede en hel masse katte der, som blev sørget for i form af vacciner, mad, osv. Det var virkelig skægt. Jeg skal klart have lave sådan en park, hvis jeg en dag bliver borgmester.

IMG_3072 P3220379IMG_3080

Lima –> Cusco. Cusco –> Den Hellige Dal. På vej til vores camp, var vi et stop inde og se et væveri, hvor vi både så hvordan de spinner, farver og væver garn, på gammel peruviansk vis. Og nej, damen på billedet har ikke stylet sig ud for os, de ser vitterligt sådan ud. Vi ankom til Den Hellige Dal med bus, hvor vi så derefter skulle gå 20 min. for at komme til Camp 82, hvor vi skulle tilbringe de næste to dage. I Camp 82 blev vi indkvarteret i nogle små telte med hytter over – der var selvfølgelig ikke nok hytter, så mit telt var uden hytte over. Typisk. Men ellers var det et virkelig hyggeligt sted, som lå midt i de smukkeste omgivelser. Derfor var vi selvfølgelig også på vandretur næste dag (wuhuu, endelig får man brug for sine dyre rædsler af et par vandrestøvler, som har ligget og fyldt i kufferten i en hel måned nu). Vi gik parallelt med de gamle inkastier og fik set nogle gamle ruiner og ellers bare de naturskønne omgivelser. Under hele vores ophold i Camp 82, fik vi tre-retters menu både morgen, middag og aften, hvilket var lidt af en forandring fra Buenos Aires, hvor de fleste kun spiste et ordentlig måltid om dagen. Ida havde også fødselsdag den ene af dagene, hvor familien og de ansatte i Camp 82 simpelthen havde gjort det så fint med både balloner, kage og fyrværkeri. Alt i alt var det virkelig en dejlig oplevelse at være der, selvom det var pisse koldt om natten og selvom jeg er blevet syg nu (ja, sygt fedt)

P3230384P3230394IMG_3092P3240405

Inden vi landede på vores nye hjem i Cusco var vi ude og se Maras, som er nogle salt terrasser/miner/marker/ved-ikke-hvad-det-kaldes. Det er nogle terrasser som er blevet kreeret for over tusind år siden, da der engang har været hav der hvor de ligger, så området er fyldt med salt. De har så disse terrasser, hvor de har lavet et lille kanal system rundt til så det her salt lag dannes på toppen, hvor de så derefter skraber af og voila så er der salt. Men det var ihvertfald rigtig flot også!

P3250416 P3250414 P3250419Nu er vi så ankommet til Cusco og til det sted hvor vi skal bo den næste måned. ¡Olé!